Yenilik ve Eğitim Teknolojileri Genel Müdürlüğü koordinasyonunda yürütülen GençTek çalışmaları kapsamında düzenlenen “Oyunun e Hâli Ankara Programı” Yenilik ve Eğitim Teknolojileri Genel Müdürü Sayın Mustafa Canlı’nın AR-GE ve Ekosistem Daire Başkanı Sn. Dr. Bilgehan Özbaylanlı’nın, Bakan Yardımcısı Danışmanları Sn. Dr. Sümeyye Aslan, Sn. Dr. Hümeyra Güleryüz Erken ile Ankara İl Millî Eğitim Müdür Yardımcısı Hüseyin Baltutar’ın katılımı ile gerçekleştirildi.
Oyunun e Hâli Programı, GençTek Ekosistemi kapsamında öğrencilerin bilişim sektöründe ve gündelik hayatta ihtiyaç duyulan becerilerini geliştirirken, öğrenme deneyimlerini dijital oyunlar ile keyifli, kalıcı ve ilgi çekici hale getirmeyi hedefler. Öğrenmenin en doğal ve etkili yollarından biri olan “oyun” ve “oyunlaştırma” yaklaşımını merkeze alan Oyunun e Hâli programında öğrencilerin hayatlarında önemli bir yer kaplayan dijital oyunlardan gelişim fırsatı olarak yararlanılır. Dijital oyun tasarımı, programlama, yapay zeka (vibe coding) ve espor gibi sektörler hakkında öğrencilerin bilgi ve deneyim kazanması sağlanır.
NASEF iş birliği ile Ardventure ev sahipliğinde 19 Aralık 2025 tarihinde gerçekleştirilen programa 140 uzman, öğretmen ve öğrenci katıldı. Programda Türkiye, Japonya ve Amerika ile eş zamanlı yürütülecek olan Rocket Leage Bot Yazma Yarışmasına ilişkin ilk atölye yapıldı. Oyunun e Hâli Programı kapsamında yürütülecek EğitiJAM K12 Oyun Geliştirme Maratonunun hazırlıklarının yapıldığı programda ayrıca Duygu Değer Temelli Dijital Esenlik Projesi Oyun Geliştirme Çalıştayı gerçekleştirilerek öğrencilerin oyun fikirleri üzerinde çalışması sağlandı. Düzenlenen mini espor turnuvasında Ankara Fen Lisesi takımı birinciliği kazandı.
Soru cevap oturumuna katılan Dr. Yasin Nuri Çakır (Nasef Türkiye-Espor Sektörü), Mustafa Eyyüp Karataş, (Otto Games-Oyun Geliştirme), Duygu Aktuna (Gamfed-Oyunlaştırma), Berk Timuçin Önür (Yeğitek-Oyun Geliştirme) ve Ahmet “Nova” Yılmaz (Boostgate-Espor Sektörü) öğrencilerin sektöre ilişkin sorularını cevapladı.
#GençTek
#AkranÖğrenmeModeli
#GençBilişimEkosistemi
#SektörünYeniLiderleri
#OyununeHali
#OyunGeliştirme
#EğitiJAM
#Nasef
#Ardventure
#GamFed

















